Melyek a kulcsfontosságú tényezői az ügyfélbánásmódnak?
Cikkünk első részében bevezetésre került, hogy egy masszőr esetében nagyon fontos tényező hogyan bánik vendégeivel. Ez határozza meg ugyanis visszatér-e a kliens vagy inkább keres másik szolgáltatót.
Lássunk most tippeket arra, hogyan tartsuk meg vendégeinket!
1. Ügyfélközpontú attitűd: ezáltal ügyfeleink a középpontban érzik magukat, és elégedettnek, hiszen megkapják a figyelmet, törődést, amit elvárnak, a kezelési időn kívül is. További fontos szabályok az ügyféllel szemben:
- Készüljünk fel lelkiismeretesen a rendelésre: a masszázsszoba legyen tiszta, és megfelelően előkészített: így mikor megérkezik az ügyfél, csak vele kell törődni
- Beszéljük meg vele, mit is akar pontosan
- Legyünk felettébb figyelmesek vele
2. A kliens kényelme: a hatásos, és pihentető masszázshoz elengedhetetlen a megfelelő környezet, kiváltképp a masszázságy. Tárgyak, amelyek növelik a komfortot: tiszta törölközők/ lepedők/ takarók; fejtámasz; különböző méretű párnák; masszázsolajok; pihentető háttérzene; víz; zsebkendők; kabátakasztó; ventillátor a meleg ellen, és egy extra hősugárzó hideg ellen.
A fentiek közül néhány alaptartozék a masszázsszalonban; néhány pedig luxusnak számít, mutatva, hogy mennyire törődünk az ügyfelünkkel.
3. Beszédkészség: a magas fokú beszédkészség sokat hozzátehet a megfelelő kliensbánásmódhoz. Munkánk minden területén szükségünk van rá: az ügyféllel való találkozás előtt (telefonhívás vagy e-mail üzenet); az első személyes találkozáskor; masszázs alatt; a masszázs utáni beszélgetés alatt; a fizetésnél, majd az ezeket követő kapcsolattartásnál.
Az első – és utolsó – benyomások kritikusak abban, hogy ügyfelünk milyen véleményt alakít ki rólunk, így ezekre különösen oda kell figyelni. Amint elkezdődik a kezelés, érdemes felvilágosítani kliensünket a kezelési módszereinkről; elmondani mit hogyan fogunk csinálni. Ez segít kialakítani a bizalmat irántunk, a szakértelmünk iránt, és biztosítja, hogy elégedetten távozhassanak a rendelőnkből.
4. A részletekre való odafigyelés: nincsen nagy igazság, ami majd garantálja a sikert. A kliens akkor lesz igazán elégedett, ha minden apró részletre odafigyelünk. Ha képesek vagyunk folyamatosan magas szintű szolgáltatást nyújtani, könnyen elterjed a hírnevünk, de fontos, hogy meg is tartsuk a magas szintű szolgáltatást.
Ez a 4 pont nem bonyolult, nem is kerül pénzbe, azonban garantáltan több vendéget szerezhetünk és tarthatunk meg velük, mint bármely reklámmal. A következő részben pedig megosztunk önökkel még három trükköt melyekkel már profi ügyfélkezelő szolgáltatónak mondhatja majd magát!